pondělí 17. srpna 2015

DÍL 8: TIP NA VÝLET

Tak a je tu 8.díl tipů na výlet a myslím, že to bude takhle na pokračování, protože tyhle posty měly super ohlasy. Takže jakmile někam vyrazím rozhodně to bude další tip pro vás.
Tentokrát to bude jasný tip z dovolené v Egyptě. Snad vám písnu všechny potřebné informace, které by se vám na případnou dovču mohly hodit ;) 

Naše dovolená byla v Egyptě. Přesně oblast Makadi, která je asi 37km od Hurgády. Jedná se o oblast s mnoha hotelovými komplexy.

Náš hotel se jmenoval Serenity Makadi Beach


Hotel byl tvořen hlavní budovou a jak tomu bývá kolem něj byly takovéto hotelové přístavby. Jak můžete vidět vše vypadalo velice krásně.

V našem hotelovém komplexu bylo 7 bazénů a z toho 2 byly se slanou vodou což bylo super.


Pokud přijedete brzy ráno na hotel vždy vám řeknou, že vás můžou ubytovat až kolem 2. hodiny odpoledne, což jako není nic moc. Tuto věc dokáže vyřešit jediné...pořádný bakšiš v pase, který dokáže situaci razantně změnit, Ok je tak 10 dolarů a do 12 hodin bydlíte určo ;)
Je také dobré nechávat nějaký ten bakšiš na posteli když vám uklízí pokoj. Potom máte vše v pořádku a vykouzlí vám z ručníků třeba takového páva :D ;)



Pokud do Egypta a podobných destinací, rozhodně volte all inclusice. Velký výběr jídla, ovoce, zeleniny, zákusků. Pití, káva celý den. Různé bary kolem bazénů i na pláži ;)
Večer samozřejmě i alkohol, nebo koktejly.


S jídlem a vodou je v Egyptě spojený jeden problém...Faraonova pomsta :/ :D bohužel je to tak. Ve sprše musíte mít pusu zavřenou..zuby čistíte balenou vodou. Pokud i tak nastane problém mám pro vás jasný zázrak...


ANTINAL..jediné prášky, které na střevní potíže zabírají. Od delegáta jsme měli krabičku asi za 2 dolary což je super a jsou v ní dvě plata prášků. Já jsem je brala jako prevenci každé ráno a naštěstí bylo vše v pořádku.


S pobytem na dovolené souvisí i výlety. Já jsem byla na jednom výletu a můžu doporučit hlavně tento tip.
Výlet do Luxoru..v nabídce je spoustu variant, ale tahle je nejlepší. A cenově vychází stejně jako jiné výlety, kde toho vidíte mnohem, mnohem méně!
Tento výlet zahrnoval...Memnonovy kolosy, Alabastrovou dílnu, Údolí králů - návštěva 3 hrobek, Chrám bohyně Hatšepsut, Oběd, Přeplutí Nilu, Karnak a Papyrusové centrum.
Takže jak můžete vidět..vidíte toho spoustu. Ale pozor výlet je velice náročný..vyjíždíte kolem 5-6 hodiny ráno a vracíte se v noci. Sebou rozhodně pevnou obuv, pokrývku hlavy a spoustu vody..pak se to dá nějakým způsobem ve zdraví přežít, ale pozor výlet stojí opravdu zato!
Cena na osobu 100 dolarů 


Další výlet byl jak jinak než lodí. Ten zahrnoval dvě místa, kde se šňorchlovalo a to bylo úplně super a pak vylodění na ostrově Utopia. Cena za osobu 25 Euro


Měna...co sebou za peníze. Máte tři varianty. Dolary, Eura a Egyptské libry, které ale získáte pouze v Egyptě za velice dobrý kurz. My vybírali z bankomatu a automaticky vyjíždí jejich libry. (viz fotka)


Moře ...doporučuji mít sebou boty do vody. Moře je krásné, průhledné, ale taky živé. Nikdy nevíte na co můžete šlápnout, nebo se odřít o korály. A tyhle rány opravdu bolí!
Určitě sebou berte brýle do vody a šňorchl...je opravdu na co koukat!


Korály a mušle..další velice diskutovaná věc. První co uslyšíte..nesmíte nic z toho vyvážet. Pokuta až 500 dolarů. Já osobně doma něco mám, ale pouze tak, že jsem tyhle věci našla na pláži. Nikdy by mě nenapadlo něco trhat, nebo tak podobně. Ale nedivím se, že toto pravidlo mají.


Egypt je semeniště suvenýrů. Můžete koupit papyrusy, vodní dýmky, sošky, věci s výjevy egypta, bohů, hyeroglyfů, parfémy, šperky, oblečení, koření, čaje...je toho spousty.
Já jsem to nepřeháněla..jelikož papyry mám doma už od mamky, tak mám pouze papyrovou záložku, kde mám na druhé straně hyeroglyfy napsané svoje jméno, pohledy vozím z každé dovolené a pak mám sošku z alabastru bohyně Basted.

Tak myslím, že tohle jsou nejhlavnější informace, které se vám můžou na takovéto dovče hodit. Pokud by jste k naší dovolené měli ještě nějaký dotaz určo písněte do komentů, nebo pokud máte ještě nějaký tip nebo radu tak určo taky ;) :)













2 komentáře:

  1. prečítala som si celý článok, Egypt je super mohlo byť skvelo! :)

    Izabella | Môj BLOG /klik/


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano byla jsem prvně a můžu jen doporučit ;) Byla jsem z něj mnohem víc nadšená než třeba z Turecka ;) Hlavní je tam láska k egyptské kultuře ;) Na youtube už je i video ;)

      Vymazat